LOKUMDAN SEKER HAMURU YAPIMI

Lokumdan Şeker Hamuru Yapımı
LOKUMDAN SEKER HAMURU YAPIMI
Şeker hamuru malum pahalı ve küçük yerde yaşıyorsanız ulaşılması zor.Bu tarifi gönül rahatlığıyla yapabilirsiniz…

MALZEMELER:
250 gr sade lokum (güllü lokum da olabilir)
250 gr pudra sekeri
50 gr nisasta (açmak için)

YAPILISI:
sade lokumu bir kaba alip icine 200 gr pudra sekeri eleyip iyice yoguralim elinize yapisirsa pudra sekerini eklemeye devam edin güzelce yogurdugumuz seker hamurumuzu nisasta yardimi ile acip istenilen sekilleri verelim. Arta kalan seker hamurlarini folyoya sarip buzluga atıp lazim oldugunda cikartip yine istediginiz gibi sekil verebilirsiniz yani. Bu seker hamurunu herkese siddetle tavsiye ediyorummmmmm, hazirindan hem daha güzel daha elastik , hemde daha saglikli bence.

Oy: 41

“LOKUMDAN SEKER HAMURU YAPIMI” tarifi için 32 Yorum
  • melek: 26 Temmuz 2014, 08:13

    merhaba bende denedım lokumdan ama yapıskan bi hamur oldu folyoya sardım suan.bı parca ayırdım acmayı denedım olmadı neden acaba buz dolabına atsam toplarmı bıraz

  • Cicek: 03 Mart 2014, 19:00

    Benim lokumlarim cok sert. Yogurma hali yok vallah.. Biraz benmari usulü eritsem sonra pudra sekeri ile yogursam olurmu acaba..?

    • admin: 04 Mart 2014, 05:28

      Çiçek hanım merhaba, sizin dediğiniz yöntemle hiç denemedim. İsterseniz az bir kısmını deneyin, büyük ihtimalle çok pudra şekeri gerekir…

    • betül: 08 Mart 2014, 21:33

      bu seker hamurlarının rengınnı gıda boyasıylamı verıyoruz

      • admin: 09 Mart 2014, 05:57

        evet betül hanım

    • slm: 23 Haziran 2014, 19:47

      mikserle ezebilirsiniz biraz pudra sekeriyle beraber

  • Nur: 17 Şubat 2014, 13:31

    Sıcak su koysak biraz daha kolay yoğruluyor mu

    • admin: 17 Şubat 2014, 14:45

      Nur hanım merhaba, zaten lokum sıcağı görünce baya kendini salıyor, elinizin sıcaklığı kafi gelecektir. Yoksa hamuru zor toparlarsınız…

  • nilüfer: 10 Aralık 2013, 16:31

    Renkli hamur nasil yapiliyo

    • admin: 10 Aralık 2013, 20:36

      Nilüfer hnım merhaba gıda boyaları mevcut onlarla renklendiriyoruz :)

  • gülçin: 08 Aralık 2013, 11:08

    mrb ben oğlumun doğum günü için şeker hamurundan kurabiyeyapıcam 1 gün önceden yapsam bişey olurmu ve nerede muhafaza edebilirim bayatlarmı

    • admin: 08 Aralık 2013, 11:28

      Gülçin hanım merhaba 1-2 gün önceden yapabilirsiniz bayatlamamsı için kurabiyeye çok ince bir tabaka bal sürüp öyle yapıştırın ve üzerini kapatın, eğer kurabiye poşetiniz varsa poşetleyin ve ağzını kapatın. Kurabiyeyi kapladıktan sonra buzdlabında muhafaza edebilirsiniz

  • sema: 07 Aralık 2013, 12:01

    ben denedim yanlız kıvamı çokmu sert yada çokmu yumuşak olucak onu çözemedim buzluktan çıkartıp bekledim ama şeker hamurum epeyce ele yapışıyor normali nasıl olucak benim hamurum çok yumuşak oldu neredeyse birbuçuk paket gibi pudra şekeri koydum ama hala yumuşak ve ele yapışıyo sonra yine denedim bu tarifi 2 paket pudra şekeri harcadım yine aynı ele yapışıyo ne yapmalıym ya:(

    • admin: 07 Aralık 2013, 12:24

      Sema hanım merhaba lokumdan şeker hamuru normal şeker hamurlarına göre biraz daha ele yapışkandır ben kurabiyede birde 1 şeklinde yaşpastanın üst figürlerini kullnmak için yaptım dediğiniz gibi elin sıcağıyla erimeye müsait bu hamuru açarkende bol nişasta kullandım kolay gelsin

      • sema: 07 Aralık 2013, 16:12

        bende kurabiyede kullanıcam kızımın doğumgünü için kurabiyelerin üzerine yaptıktan sonra dolaba koymama gerek varmı bugünden yapıp ertesi günü için hazır olması gerekiyo çok teşekkür ederim açıklamanız için .

        • admin: 07 Aralık 2013, 19:55

          Sema hanım merhaba kurabiyenin üzerine ince bir tabaka bal sürüp şeker hamurunu üzerine koyun ve buzdolabında bekletin. Ancak bir fanusun içerisine de koyarsanız iyi olur kolay gelsin :)

  • Ebruli: 26 Eylül 2013, 11:41

    Selam.ben evdeki bütün lokumlari nerdeyse hamursekeri yapip buzdolabina koydum.daha kullanmadim ama.öyle hazir olsun diye düsündüm. Yogurmasi cok zor ama.lokumlar zor eriyor ve hamur olana Kadar parmaklarim mahf oldu. Ama onun disinda süper bir hamur cikti Yani.evde renk renk meyveli lokum vardi.onlari kullandim.tad olarakda süper oldu Yani. Sorum sudur:Ben bu hamuru nekadar saklaya bilirim buzdolabinda ve kullanacagim Zaman nasil Eritmem gerekiyor ve kullandiktan Sonra Tekrar artanlari buzdolabina koyabilirmiyim?

    • admin: 26 Eylül 2013, 14:57

      Merhaba ebruli hanım :) Öncelikle lokumları yoğururken zorlanmanızın asıl nedeni küçük lokum olduğu için olabilir ama bu aşamayı yaparken bende zorlanıyorum :) Diğer sorunuza gelince ben şeker hamurlarını hazırlayıp dondurucuya atarak saklıyorum. Lazım olduğunda 1 gece önceden dondurucudan çıkartıp oda ısısında kalınca kendisinin buzu açılmış oluyor. Yani 1 gece önceden çıkartmanız yeterli benim neredeyse 10 aydır buzluğa attığım lokumdan şeker hamurlarım var :D

  • admin: 19 Eylül 2013, 14:07

    bu şeker hamurunu denedim aşırı tatlı oluyor pastasını yaptın çok hoş olmadı…

    • admin: 19 Eylül 2013, 14:32

      evet anlayacağınız üzere lokum tatlı eee birde pudra şekeri ile yoğuruyoruz haliyle tatlı olacak. Bunlarda biraz zevk meselesi size hitap etmemiş olabilir.Size tavsiyem çok tatlı geldiyse lokumdan şeker hamuru ile asıl şeker hamurunu karıştırmanız ve öyle uygulamanız :) Saygılar…

  • admin: 10 Eylül 2013, 14:40

    gıda boyalarını nerden bulabilirim birde pahalı mı?

    • admin: 10 Eylül 2013, 19:24

      Gıda boyalarını internetten alıyorum ortalama 8-15 tl arasında ben PASTDİZAYN.com ‘dan alıyorum. Tavsiye ederim

    • yemek istiyossa: 08 Aralık 2014, 11:20

      ögrenci ewi abi yada abla bize doyurcak bi tarif werin yani gebercez aq :D :D

  • Anonim: 03 Temmuz 2013, 19:33

    bu şeker hamuru piyasadaki hazır şeker hamurları gibi dayanıklı ve kolay şekil alıyormu

    • admin: 03 Temmuz 2013, 19:56

      bu şeker hamuru piyasadaki hazır şeker hamurları gibi dayanıklı ve kolay şekil alıyormu

      Şöyle söyleyeyim piyasadaki şeker hamuru gibi şekil vermek biraz zor oluyor. Modelleme, figür ilk yaptığınız zamanki şeklini çok koruyamayabiliyor. İçerisine biraz şeker hamuru katınca daha güzel oluyor…

  • :) tuğdem su :): 13 Haziran 2013, 05:01

    ya bu şeker hamuru yaş pastanin üstünü komple kaplamk için kullanabilirmiyim ???

    • admin: 13 Haziran 2013, 07:59

      Merhaba tuğdem hanım bu şeker hamuru ile pastanın üzerini kaplamanız mümkün fakat pastanın üzerini kremşanti sürdükten sonra üzerine bu şeker hamurunu koyarsanız erime riski var. Onun için pastanın üzerini ganajla kaplayıp pastayı buzdolabında 1-2 saat soğuttuktan sonra lokumdan şeker hamuru ile kaplayabilirsiniz.Kolay gelsin :)

  • Anonim: 13 Haziran 2013, 04:56

    bu şeker hamurunu yaş pastanın üstünü komple kapatmak icinde kullanabilirmiyiz acaba ???

  • Anonim: 24 Mayıs 2013, 16:29

    merhabalar lokumdan şeker hamuru yapmak çok harika fakat nasıl renklendirebiliriz yardımcı olursanız sevinirim saygılarımla başarılarınızın devamını dilerim.

    • admin: 24 Mayıs 2013, 20:21

      Şeker hamurumuzu gıda boyalarıyla renklendiriyoruz. Lokumdan şeker hamurunu renklendirirken toz yada jel gıda boyasını tercih ediyorum eğer sıvı gıda boyası kullanacaksam pudra şekerini çok az daha artırabiliriz…. Başarı dilekleriniz için de teşekkürler…

  • Anonim: 14 Mayıs 2013, 15:56

    yaa bu kuruyomu?

    • admin: 14 Mayıs 2013, 23:14

      Kuruyor mu derken?

Yorum Yaz!

Yorumunuz